O le togalaau

Tapenaga tatau o moega i le tautoulu

O le taimi nei o le amataga o le autumn, o le seleselega atoa e lei seleseleina mai le saite. Ae atonu e te le talitonu e faapea ina ia mautinoa le seleselega o le vaitau e sosoo ai, o le eleele avanoa, i lalo o moega i le lumanai, ua oʻo i le taimi e amata ai ona kuka. Ma e le o se mea faʻafefe lenei: e tatau ona e saunia lenei eleele e aunoa ma se auala, ae sao, ina ia aua le fiafia i le seleselega i le tausaga a sau. E faʻapefea ona saunia moega, pe faapefea ona eli ma faʻamalo saʻo i lalo o fualaau masani fualaʻau masani i le taimi nei, matou te taʻu atu ia oe i le asō.

Autalavou sauniuniga o moega i le togalaau.

E manino lava o le faʻavaeina o le eleele o loʻo i luga, o le faʻavaeina o fualaau aina, lea tatou te seleseleina, faʻaaoga pe tuʻuina i le teuina, e tau atu ai i le aveesea o elemene eseese mai le palapala. Muamua lava, o le lauiloa tele lea o le nitrogen, fuamosa ma le potassium. O lea, i le taimi lava e uma ai le seleselega ma le sauniuni o moega mo le vaitau fou, e manaʻomia le faʻatumu o le paʻu o nei elemene ile eleele, e ui lava e le o vaaia e mata le lavalava.

O le vaitaimi o le tautoulu e toetoe lava o se taimi sili ona lelei mo le faʻaaogaina o ituaiga ituaiga o fugalaʻau o le a "aapa" i le palapala i le taumalulu, ma o laau totō e totōina pe totō i luga o moega na matou faia o le a amata ona faʻaaogaina i se auala faigofie, ma e le faʻatali sei oʻo ina latou liliu atu e pei o lea, o le leiloa o taimi taua i luga o la latou atinaʻe ma faia ai i tatou e faʻatali umi mo le seleselega.

Mo se faʻataʻitaʻiga, organics ma minerale eseese: o le mea moni, soʻo se mea totō fualaʻau e iloa ma tali atu ia i latou saʻo. Ae peitai, ina ia mafai e le aʻa ona iloa se tasi pe o se isi elemene, e tatau lava ona i ai se avanoa e mafai ona maua, ma o le a alu le taimi. O le taimi tonu lea o le taumalulu.

O le mea moni, pe a filifilia fomaʻi, e tatau ona e mafaufau i ni numera - o le biology o le aganuu, lea o le a faʻaauau pea ona tupu i lenei nofoaga, ma le ituaiga palapala (mamafa, palapala oneone, chernozem, ma isi mea) ma e oʻo lava ile tau i se taimi atofaina e fuafua ai e aofia ai le palapala.

O lea la, e lava le mafuaaga, matou te agai tonu i tulafono mo le sauniuniga o moega i le vaitau o le tautoulu mo le isi vaitau.

Aisea e sauni ai moega i luma atu?

O lea ituaiga fesili e masani ona fesiligia: mulimuli ane, e iai le tautotogo pe a mafai ona e maua se taimi ma saunia moega, ma lūlū fatu, ma totō laau totō. Ioe, e matua moni lava, ae, muamua, e le o fugalaau uma o le ai ai le taimi e fesiitai ai i le pepa e mafai ona maua i laau totő, pei ona matou taʻua i luga, ma lona lua, o le tautotogo o se vaitau puupuu lea o le mea moni e le mafai ona e maua le taimi e faia ai mea uma talafeagai. Manatua le faataoto a Rusia ma upu a se tagata faipisinisi: "I le tautotogo, togi lou pulou - o le a ou le siiina" (o lona uiga, e pisi tele).

I le pito i luga o mea uma, afai matou te sauni mo moega mo le taumalulu i le tautoulu, mafaufau mo oe lava pe o le a faapefea ona matou faʻamafanafanaina le tausiga o le tautotogo: mea uma e tatau ona e faia o le tatalaina lea o moega ua maeʻa, fai ni pu mo le totoina o fatu po o le suamalie e lulu fatu, ma amata ona faia le masani taualumaga e fesootaʻi ma vailaʻau po o fualaau, e aunoa ma le faanatinati i soo se mea ae le o tuai.

I le a le faasologa e saunia ai moega?

Muamua, e tatau ona e faʻamamaina nofoaga o le lumanaʻi mai vao ma meaʻai ma susunuina i fafo atu o le teritori, e ui lava ina leai ni faʻamaʻi o faʻamaʻi, ona mafai lea ona tuʻuina i totonu o se paluga o le faapalaga, ona fai lea o le faʻapala mo le eliina o le eleele ma, pe a manaʻomia, i le taimi lea, faatasi ai ma fomaʻi, faʻapipiʻi penisini poʻo le lime e toe aumai le pH i le masani.

E tatau ona e faʻamamaina lelei vao vao, vao vao uma, togafiti vao ma vaega o ona aʻa ma taulaʻau e tatau ona faʻaumatia (tumutumu) mai le togalaau i auala uma, e le tatau ona i ai, e tusa lava po o le a le tele o taumafaiga e te faʻaaluina i lenei mea.

Afai e leai se palapala mai vao ma fualaau aina, o lona uiga, o lona tino mamā, e mafai ona faʻamalosia ma elemene e tatau mo laau taʻitasi - o fualaau ia, fuakalama ma le potassium. Talu ai e leai se mea e tupu i luga o moega i le vaitau lenei, urea (20-25 g i le sikuea mita), superphosphate (18-20 g i le sikuea mita) ma le potassium chloride (15-20 g i le sikuea mita) e mafai ona faʻaopopoina. ) I lenei tulaga, e le tatau ona fefe le potassium chloride, talu ai e oʻo lava i le taimi o le a faʻapalapalaina ai le chlorine ma o le a saogalemu mo laau toto. E le gata i lea, fautuaina e folasia le vao i le 5-6 kilokalama i le sikuea mita, po o le humus (3-4 kg i le sikuea mita) ma le pefu laupapa (ogaumu po o le soot) i le 250-300 g i le sikuea mita o palapala.

Afai o le palapala o lau 'upega tafaʻilagi e mamafa ma gaʻo, ona e manaʻomia lea e faʻaopopo le oneone oneone i le pakete i le sikuea mita, e sili ai ona faʻafefiloi ma le faapalaga i le aofaiga lava e tasi, o le a faateleina ai le vavae ese o le eleele ma faʻaleleia ai lona fausiaina.

Lafu oneone e le mafai ona taofi le susu ma meaʻai, o lea e tatau ai ona aumai se pakete omea i le sikuea mita, faapea foi ma le faapalaga palapala (5-6 kg i le sikuea mita), lau humus (3-4 kg i le sikuea mita) ma le paʻu (pakete sikuea mita). Ia faʻaeteete e uiga i lauusiusi - latou te mafai ona faʻaaogaina le eleele, o lea e tatau ai ona e faʻaaogaina le sili ona lanu, o lona uiga, toetoe lava o le vaimasi.

O eleele e afaina, lea o le paleni o le acid-base (pH) i lalo ifo o le 6.0 e tatau ona ufiufi pe faʻafefe. Afai e laʻititi le aloʻa i le 4.5, ona tatau lea ona faʻaaoga le lime i le 200-250 g i le sikuea mita, pe afai o le acidity e mai le 5.5 i le 4.6, ona fai lea o le penisina: faaopoopo 250-300 g penisina i sikuea mita.

E masani lava, fugalaʻau, penisina, ma le lime - o nei mea uma i le taimi o le tautoulu pe a sauniuni moega mo le eli, e ala i le faʻasalalau muamua i luga o le fogaeleele ma faʻatumu i se taimi mulimuli ane e ala i le eliina o se suo mo se bayonet atoa.

E faʻafefea ona eli moega?

E masani lava, e lua auala autu mo le eliina o le palapala - o se mea e le faʻaogaina ma se masini lafoai. Seʻi o tatou amata i le auala e faʻaogaina ai i lalo. Faatasi ai ma le metotia e le o le dumping, latou te taumafai e eliina ina ia le malepe ai le vaega eleele mo le tele o vaega ma e le toe fesuiaʻi. O le faʻamoemoe o le eliina o le eleele o le faʻateleina lea o le faʻasaoina o le microflora aoga o pito i lalo ma pito i luga o le eleele. Lumps of land are also not broken.

Faatasi ai ma le metotia o le faʻaaogaina o mea, faʻapipiʻi le palapala o le eleele ma malepe. E masani lava o le filifiliga lona lua e masani ona faʻaaogaina i sauniuniga o moega i le tautoulu. O le mea lea, matou te ufiufi ai le fugalaisa i totonu o le eleele, ma faʻasolo i ai ni penisina poʻo se lime, pe a tatau ai, ma toso moni mai vaega o le taumalulu o faʻamaʻi ma faʻamaʻi i luga. I le taimi lava e tasi, e le manaʻomia le talepeina o paluga o palapala, aua o le palapala i lenei tulaga o le a faʻavaivai ai i le loloto, faʻamaʻiina i le tele e mafai ai. Ae afai e te filifili e saunia se moega totoa faʻatasi ma ni faʻamatalaga manino ma e te le popole i le malepelepe o paluga i le tautotogo, ona sili atu lea ona lelei le maeʻaina o le pisinisi e teu ai: talepe pulou, faʻaputu le togalaau ma fai se moega e lua centimita le maualuga e ala i le sasaa o palapala palapala aʻo eli e le tasi le isi maualuga o eleele, ma o se taunuuga, o le palapala e sili atu ona vave vevela nai lo le isi itu o le upega tafaʻilagi.

Sauniuniga o moega i le tautoulu.

Sauniuniga o moega mo nisi fualaau aina

O lea la, na matou talanoa e uiga i auala e saunia ai le togalaau lautele. E leai se mea faigata e uiga i ai: matou te faʻamaonia le taupulega, matou te faia ni fugalaau mo le eliina, matou te taumafai e eli le moega faʻatasi ma le faateleina o le palapala, ma faʻapenaina ai pito o le moega i le lumanai, ae o lenei mea lautele. E foliga mai ia i matou e tatau foi ona matou taʻu atu pe faapefea ona saunia lelei le moega mo togalaau aina autu, lea e mautinoa lava i togalaau uma, moega mo togalaau mo i latou e mafai foi ona saunia i le tautoulu.

Laʻau moega

O le mea lea, ina ia mafai ona vevela le pala, e tatau ona e filifilia le nofoaga sili ona susulu lea e mama ma lelei le palapala. O le mea lelei, o le mea moni, e tatau ona saunia se paluga mai le tau o le autumn i luga o le oneone ma le loam ma le faʻaaogaina o le eletise. I luga o palapala palapala palapala, mo se faʻataʻitaʻiga, o le a ola le laʻau i mea leaga e tusa lava pe lava meaʻai. O nofoaga e faʻafefete ai, faʻafefe, timuga, ma, ioe, e tatau ona aloese mai eleele palapala faʻapalapala mo se taimi umi.

O le mea sili ona lelei mo muamua meaʻai o meaʻai ia e vave alu ese mai i le saite - kukama, zucini, vave pateta, ituaiga muamua o le pepa suamalie ma le eggplant ma, toe foʻi, vave toto. Aua e te luluina laulau laulau pe a uma ona ofi, canola, kāloti, salu ma kapisi.

I le autumn, pe a sauniuni le palapala mo beets, fautuaina e faaopoopo ni fugalaʻau, mo se faataitaiga, compost poʻo humus i le aofaiga o le afa pakete i le sikuea mita o le moega i le lumanaʻi. Mai fualaʻau oona, e mafai lava ona faʻaopopo le chloride chloride i le aofaiga o le 12-14 g i le sikuea mita, faʻapea foʻi le nitrate ammonium ma le superphosphate i le 22-25 g i le sikuea mita.

Pau lava le mea e le fautuaina e faʻaopopo i le eleele pe a sauniuni mo moega pepa, e oʻo lava i le taimi o le tautoulu, o se fua fou, aua o loʻo i ai le avanoa e faateleina ai le suavai i le tausaga e sosoo ai.

Ma le isi, tatou te saunia se palukin ma le zucchini

E tatau ona e iloa o nei fualaau aina e masani lava e le lelei ma faigofie ona tali atu i le tele o fomaʻi o loʻo i totonu o le eleele. I lalo ifo o ia mea, e mafai ona e faia le manu, ae e lelei le pala ma i le aofaʻi ole 3 - 4 kilokalama i le sikuea mita o moega, leai, ioe - mo le eliina.

Ae o le filifiliga o le nofoaga, o le palapala e tatau ona le faaituau, o le mea lea, pe afai o le elemene e sili atu, ona tatau ai lea ona aumai le penisina po o le lime mo le eli.

O i latou e sili ona lelei mo le pauki ma le zucini o: pateta, aniani, kapisi, fualaau faisua ma leki, ae o kukama, zucchini ma squash ua manatu e sili ona leaga.

Vaʻaia lelei le eleele, o lea pe a fai o le eleele o le ele, o le sauniuniga masani o moega, afa pakete o le humus ma se pakete o le oneone oneone i sikuea sikuea mo le eliina e tatau ona faia i lalo o le pauki ma le zucini. Ae peiseai o vailaʻau faʻasaina, 10-15 g o superphosphate, 250 g ashisi ma 15 g o le sulfate sulfate ua lava.

I luga o oneone oneone e te filifili ai e ola ai le sukini ma le uka, faaopoopo i ai se pakete palapala ma le afa o pakete o le humus i sikuea mita.

Lua mo le opu ma isi laau

Ina ia maua se seleselega lelei o le opu ma isi laau, e tatau ona e muamua feutagaʻi ma le au muamua. O muamua lelei mo fualaʻau lanumeamata o: kapisi, tamato ma aniani, ma mea leaga o parsnips, celery and carrots.

O le isi, taumafai i le tautoulu e filifili le moega o le togalaau sili ona lelei, ma, o le mea lea, e pei lava ona mafai ona mafanafana. O le mea lelei, o le palapala e tatau ona faʻaleleia ma mafai ona faʻamalosi le kiona, ma faʻauluina lala paʻu. Aua nei galo e gauai atu i le aoga o le lumanai, o fualaau lanu meamata e ola le lelei i le eleele, o le mea lea o le lime ma le saluina mo le eliina, pe afai e maualuga le eletise, e tatau.

Mo le faʻaaogaina o le togalaau i le tautoulu e le faigata, e le tatau ona lapoa le loloto o le loloto o le togalaau, na o le 22-23 cm. Ia mautinoa e faʻaopoopo 2-3 kilokalama o le manua lemu i mita mita ma 15-20 g o le ammonium nitrate, 8-10 g o le sulfate sulfate ma le 10-12 g o le superphosphate i le vaega e tasi. I le tautotogo, e tumau pea le tatalaina o le moega ua maeʻa, fai togalaau mo le luluina, ia mautinoa e faʻafefe vai (2-3 lita o le vai i le mita) ma faʻamalosi sinamu ae leʻi luluina e taofia ai le ulu mai o fatu (e lua lua senetimita le loloto).

Sauniuniga o moega mo tamato

O Tomatoes o latou sili e sili ona lelei: o le laulau, kukama, aniani, pi, Karotiti, lanu eseese, pi, sana ma zucini, ma mea leaga o pateta, late cabbage, pepper and eggplant.

Matou te mafaufau i ai, o lea ia matou pikiina se fasi fanua mo tamato, seia oo ina vaivai. O le eleele lafulemu o le a sili ona lelei, ua lava le eliina, ma afai e gaosia, o le lime (150-200 g i le sikuea mita), ae faʻatasi ai ma fugalaʻau, aemaise lava le superphosphate, e fiafia i ai tamato, e mafai ona e faʻaaluina lou taimi ma na o le faataapeapeina i le eleele e aunoa ma kili. I le auala, o fuamato e matua fuā lava i le maualuga o le aloʻa ma o le fualaʻau matou te faʻaalia atonu e le galue i ituaiga eseese o eleele. Mo se faʻataʻitaʻiga, afai ei ai lau oneone po o loam i le eria, ona lelei lea e faʻaopoopo le 250 g lime mo le eliina, ma pe afai o le mamafa ma le mamafa loam, ona 350 g o le lime ma mo le eli.

Aua e te faia ni moega maualuluga mo tamato, aua nei galo o latou lava o ni laau uumi, o le 22-23 cm e lava ma e tusa ma le mita le lautele, e te le toe manaʻomia foi.

Totoina o eleele i le togalaau.

Luga mo kukama

Ia, kukama, aua e le mafai ona e maua se laupepa e le ola ai kukama, ae na o tamato po o kapisi. O le mea sili ona lelei mo kukama o: tamato, eggplant, pateta, aniani, legumes, spinach, rhubarb, vave ma le cauliflower, beets, kāloti ma greens, ae sili ona leaga o kukama, squash, pumpkin, squash, melon ma lemilo.

Ma le mea lelei, i le tautoulu, e tatau ona faia le moega o le togalaau ina ia mama, e sili ona manaia pe oneone. Afai e maua le oneone ma eleele mamafa, ona aumai lea o se pakete o le oneone oneone i sikuea mita mo le eli. I le ala, o kukama e ola lelei i luga ole palapala eleʻele, o lea afai o ia oe, e le tatau ona e popole.

O moega mo kukama e tatau ona eliina mo se ato atoa o suo ma 5-6 kilokalama o le vao mama.

O le faʻaaogaina o le faʻafefeteina o mafanafana mafanafana i le tautoulu

I le taimi o le tautoulu, e mafai ona e fausia se moega mafanafana, muamua e tatau ona e tuʻi i lalo se atigipusa, e masani lava le mita le lautele ma le lua mita le umi, faataatia se alavai i le faavae, e mafai, i le mea moni, soʻo lapisi lapoa, mo se faataitaiga, lala eseese, fasi laupapa, , pito i luga o laau. E mafai ona e fufuluina uma nei mea i le oneone, oneone, meaʻai, vao, pateta pateta ma isi fualaau 'aina, e manaʻomia ona tuʻuina lau laʻau i luga, humus ma fufulu le vao. O le mea moni, o le palapala e tatau ona pei o se laufanua aina lelei (20-30 cm) e fetaui i le pito i luga, lea o le a tupu ai fua o fualaau aina i le isi vaitau.

O nai upu e uiga i le mulching

O fesili e tulaʻi mai, pe tatau ona faʻamalu le moega ua saunia talu mai le pau, o le tali o le ioe. I le faʻamuamua, mulch, pe a fai mai i mea faʻapitoa (o le laʻau laʻau e tasi o loʻo paʻuina e lala paina), o le a le afaina ai auala taua o meaola laiti aoga i totonu o le togalaau na e fausiaina. O le mea lea, i le tautotogo, a uma ona aveese le mulch, o le moega o le a foliga mai e sili atu ona pala. O le mea taua o le vave aveeseina o le mulch, ina ia vave ona vevela le palapala.