Fugalaau

Tulafono mo le tuputupu aʻe o atua felelei

O le Atua Atua, e ui i ona aʻafiaga, e tumau pea ona avea ma se laʻau lauiloa. O lenei tau mafanafana, o le fuga o lea mea e faʻatusatusaina ma rhododendrons, ona avea ai lea ma rosa lava latou, e ofoina atu le fiafia i se vaaiga matagofie. O le lalelei ma le lalelei o laʻau mumu-puʻupuʻu faʻatasi ma nai fugalaau faigofie pe faalua ma ituaiga uma o fesuiaiga o paʻepaʻe paʻepaʻe ma le piniki e le mafai ona manumalo. E le faigofie tele le tuputupu ae o le atuaatua, ae o le alofa tunoa e le masani ai o lenei tagata solo solo matagofie e sili atu nai lo le tauia mo lenei toe taui.

Atua Atua, aka Clarkia. © Gerry

Faʻaseseese ituaiga o fatu - Atuagia (Faʻafetai) e leʻi i ai talu ai nei, talu ona faʻatasi ma le aiga Clarky (Clarkia) O loʻo taʻua pea e le Faatoaga nisi o meaola, mo se faʻataʻitaʻiga: Clarkia e le gata, Clarkia affinis, ma Clarkia lassenensisae mai se manatu autu o meaola o mea sese e sese.

Tuputupu aʻe atuaatua

Ina ia mafai ona fiafia i le matagofie o le totoina o lenei taumafanafana ma le le fiafia i ai, e tatau ai ona aloese mai nofoaga ma matagi malulu, ata ma le malulu malosi. O le Atua Atua e manaomia se la, vevela ma mafanafana ma o le a na o le taliaina o le uila.

Filifiliga laititi o eleele

O le filifiliga sao o uiga o le eleele o le ki i le manuia i le tuputupu ae o pepa. O lenei laau o le a le mafai ona ola masani, e itiiti lava le fuga i totonu o soo se togalaau aina. O le Atuaetsia e naʻo le maualuga, lalelei, susu susu. E le aoga le ola i luga o oneone ma le malu puipuia. O le eleele e tatau ona aofia ai se tele o meaʻai, e sili atu ona lelei le faʻaleleia ao le i totoina.

Manatua: e oʻo lava i le totoina o tulaga lelei faʻatupulaia mo le tausaga, ia saunia mo le mea moni o le tau o le a aʻafia ai laau toto. E fefe le Atua i nei vevela vevela vevela ma timuga malulu. Ma e le mafai ona e taui atu mo vanu o le tau tusa lava pe alu.

Faʻafetai. © mtdaudt

Totoina le Atua

O le Atua e na o le fatu e mafai ona faʻaolaina. I le amataga o Me, e mafai ona totoina saʻo i totonu o le palapala i le nofoaga e galue ai, pe mafai foi ona tupu aʻe i luga o laau. O le auala lona lua e sili ona lelei ona o le le lelei o le germination, umi ma muamua taimi o le fugalaau.

O le luluina o fatu mo laau toto o loʻo faʻatinoina ia Aperila, e faʻaaogaina ai le palapala, maualuga le palapala. Germinate fatu i lalo o le tioata. A o tuputupu ae laau, ua totoina i totonu o koneteina taitasi po o pusa. E fefe le Atua ona o manua ogaoga, o lea e tatau ai i laau laiti ona taumafai e faasao atoa le eletise. Faʻafeiloaʻiina le Atua i le eleele faatasi ai ma ipu mama (pe aveeseina ma le faaeteete mai ipu ma eleele uma) i le taimi lava e mou atu ai le taufaamatau o le kiona.

E manaʻomia le faʻaleleia o le eleele mai le tautotogo po o le amataga o le tautotogo, aʻo leʻi leva ona ave le fua o le atua. O le eleele e faalua faaluaina, e ufiufi ai se tele o fugalaʻau faʻasaina ma se vaega o le faʻafefiloi atoa o minerale.

O le mamao o le tau e tulaʻi mai ai mai le 20 cm mo le maualalo i le 40 cm mo tulaga maualuga. O le totōina e tatau ona faia ma le faʻaeteete, faʻaitiitia le aʻafiaga o fatu ma aʻa. A maeʻa le totoina o le atua, e tatau ona amata le tele o vaiinu.

Atuaets Care

Faʻasa

O le faʻasalaga o le faʻamautinoaga autu lea o le fugalaau matagofie o le atuahi ma lona soifua maloloina. Ma i le taimi lava e tasi o le mea sili ona faigata i le polokalama o tausiga. Ole tausaga lenei e le faʻafefeina ai le malulu ma e le fiafia tele i le vevela, ae i le taimi lava e tasi e leai se mea e sili ona lelei i le sili atu ona taua o le eleele. Ole suavai e le afaina ai e tatau ona talafeagai, na o le faatumauina o le malulu o le eleele, ae o loo faia i le faiga masani ma masani.

Faʻafetai. © Gerry

Mea e manaomia ile meaʻai

O le maualuga o le aoga o taumafa e taua tele mo le atuatuvale. Ma o le avanoa i meaʻai faʻapitoa e mafai ona faʻamautinoa pe afai e faʻaaogaina fugalaʻau i le taimi. Fertilizers for godetia e tuʻuina mai i le telefoni mai le 1 taimi i le 2 vaiaso i le 1 le taimi i le masina, faʻalagolago i le aoga o le eleele. O le sili atu o le vevela ma isi meaʻai e tatau foi ona le faatagaina, aua latou te faʻaosofia le atinaʻeina o laʻau i le faʻaleagaina o le fuga.

Mo le atuahi, e sili ona lelei le faʻaaogaina o faʻatoʻaga faʻamalosi tino - faapitoa mo faʻasalalau ma fualaau totō poʻo le nitrophosk i se fua faʻatatau.

Pulea vao

O le Atuaetsia e sili atu ona afaina i faʻamaʻi ma meaola faalafua, o le tele lava o latou i ai i se tulaga sili atu ona le amanaiaina. I le palapala i le va o laau toto, i le tuufaatasiga o le atuaeti, e le mafai ona faatagaina vao e faatupuina. E masani ona veleina pe mulching le eleele o lau filifiliga lea.

Tipi ma nonoa le atua

E le manaomia le lauulu lauulu ma le teuteuina o atua. O lenei laau e naʻo le fufulu fugalaau i se taimi talafeagai. Afai e leʻi faia lenei mea, ona faʻaitiitia lea o le taimi o le fuga, ma o le a latou le toe maua lo latou alofa tunoa.

O ituaiga e sili ona maualuga, aemaise o lapoa tetele, e faigofie ona nonofo; o latou togavao e le lelei ona tausia lelei. A o latou tuputupu aʻe, o ia fasi pepa e fesoʻotaʻi lelei i pine poʻo isi lagolago.

Lanu eseese o Godetius. © Hortelina

Pests ma faʻamaʻi

I lalo o le faʻaleleia o tulaga ma le maualuga o le faʻamafanafanaina, e mafai ona faatulaga le atuatuʻa e avea o ni togalaau faʻasaina e seasea ona maʻi. O le mea aupito sili ona lamatia i lenei pepa o le paʻu paʻu ma eseese lapisi. I le uluaʻi faailoga o faʻamaʻi, e sili atu le amata o le pulupulu faʻatasi ma fomaʻi i le taimi lava lena.

Faʻasolosolo vao vao, e mafai ona faamataʻu pepa i meaʻai o meaʻai. Latou te tau ma le mulching i vaomago, faataapeapeina o le afi ma le pulumu.